Bekijk ons verkiezingsprogramma 2022-2026

25 februari 2022

Een sociaal, groen en eerlijk stadsgebied. Dat is in een notendop waarvoor wij ons de komende jaren met hart en ziel gaan inzetten. We hebben plannen waarmee we grote problemen als de onbetaalbaarheid of onbereikbaarheid van woningen, onze afhankelijkheid van fossiel opgewekte stroom en de afgenomen sociale cohesie trefzeker te lijf kunnen gaan. In ons verkiezingsprogramma leest u hoe wij dit willen gaan doen.

Op 24 maart verdwijnt Weesp als zelfstandige gemeente om onder de vleugels van Amsterdam herenigd te worden met Driemond. Samen vormen we dan een stadsgebied met een bestuurscommissie die onze belangen behartigt. We zijn hoopvol dat het samengaan met Amsterdam ons veel mogelijkheden biedt en zetten ons ervoor in dat de stem van de Weespers en Driemonders ook in de Amsterdamse raad gehoord wordt.

We willen investeren in gelijke kansen, inzetten op gemengde en groene wijken, de verbondenheid tussen buurten bevorderen en armoede bestrijden, zodat niemand door het ijs zakt bij tegenspoed. Hiervoor zullen we de bevoegdheden van de bestuurscommissie ten volste benutten en toegewijd gebruik maken van de adviestaak richting het college van burgemeester en wethouders, niet in de laatste plaats via onze partijgenoten in de Amsterdamse gemeenteraad.

We kijken ernaar uit om samen met u te werken aan het nog mooier maken van ons mooie stadsgebied. Op naar een sociaal, groen en eerlijk Weesp en Driemond!

Download hier ons verkiezingsprogramma 2022-2026.