PvdA Weesp-Driemond partij met de meeste groei

21 maart 2022

Met 11,4 procent van de stemmen is de PvdA Weesp-Driemond de partij met de meeste groei in de verkiezingen voor de bestuurscommissie ten opzichte van 2018. De komende bestuursperiode zal onze partij met één zetel vertegenwoordigd zijn in de 11-koppige bestuurscommissie.

Sjaak Oostenrijk, lijsttrekker van de PvdA Weesp-Driemond (links op de foto), zal namens de partij deel gaan uitmaken van de bestuurscommissie. Hij gaat zich inzetten voor een sociale, groene en eerlijke bestuurscommissie die in de Amsterdamse Stopera alle inwoners van ons stadsgebied vertegenwoordigt. Juist ook de stem van de inwoners die vaak niet gehoord of begrepen worden.

De afgelopen jaren was Sjaak al actief in de Weesper politiek als lid van de commissie algemene zaken en middelen. In die rol maakte hij zich onder andere hard voor meer betaalbare en bereikbare woningen en voor een groener en duurzamer stadsgebied.

Wonen, verduurzamen en sociaal en eerlijk beleid

Sjaak: “De komende jaren zullen we blijven hameren op maatwerkoplossingen tegen de woningnood. Woningbeleid moet de Weespers en Driemonders dienen, niet projectontwikkelaars en bouwbedrijven. Dat betekent: gedurfd reguleren en (bij)bouwen naar behoefte. We zetten bijvoorbeeld in op minstens 400 sociale huurwoningen erbij.”

“De andere topprioriteit is verduurzaming. Een groener Weesp en Driemond betekent een mooier Weesp en Driemond, zolang we het eerlijk aanpakken en iedereen mee laten doen en mee laten profiteren. Ik zie een stadsgebied voor me met comfortabelere huizen, groenere wijken en schonere lucht. Dit kán en een lager verbruik van gas is recentelijk natuurlijk nóg wenselijker geworden.”

“Verder is voor de PvdA zoals altijd solidair, sociaal en eerlijk beleid van kernachtig belang. Op welzijnswerk, zorg in de buurten en een toegankelijk verenigingsleven zijn we bijvoorbeeld scherp, net als op (kinder)armoede, ongelijkheid en gelijke kansen in bredere zin. Voor veel van deze onderwerpen willen we de samenwerking zoeken met onze partijgenoten in de stadsdelen en gemeenteraad.”

Fractie ondersteunt de bestuurscommissie en staat open voor input

Sjaak zal achter de schermen ondersteund worden door drie fractieleden, te weten: Elske Swets, Talitha Laane en Bert Keesman. Lees hier meer over onze fractie. Vanuit deze samenwerking willen we naast de agenda van de bestuurscommissie inzetten op het actief inbrengen van thema’s die relevant zijn voor Weesp en Driemond. Hiervoor zullen we putten uit ons verkiezingsprogramma én zijn we bereikbaar voor inwoners en maatschappelijke organisaties. Dus: zie jij iets wat socialer, groener of eerlijker kan in ons stadsgebied? Laat het ons weten!

Amsterdamse gemeenteraad

Weespers en Driemonders mochten dit jaar twee keer stemmen. Naast een stem voor de bestuurscommissie van Weesp en Driemond kon er ook gestemd worden voor de Amsterdamse gemeenteraad. Hiervoor stond Bert Keesman, voormalig raadslid en fractievoorzitter van de PvdA in Weesp op nummer 16. Bert kreeg maar liefst 285 voorkeursstemmen. Hoewel de PvdA in Amsterdam een grote verkiezingswinst boekte en met negen zetels de grootste partij werd, zit een zetel voor Bert er helaas niet in. Desalniettemin blijven wij ons hard maken voor een Weesper en Driemonder geluid in de Amsterdamse raad.