Een zorgzame stad

Een sociaal stadsgebied waar niemand door het ijs zakt.

Weesp en Driemond beschikken over een geweldig netwerk van professionele- en vrijwilligersorganisaties die zorgen voor sociale samenhang, problemen voorkomen en waar nodig bijspringen met algemene en individuele voorzieningen. Daar moeten we zuinig op zijn: we moeten ervoor zorgen dat dit netwerk intact blijft en zo mogelijk nog versterkt wordt als we onderdeel worden van de Gemeente Amsterdam.

De Bestuurscommissie zal maar beperkt zeggenschap hebben over de sociale voorzieningen van de Weespers en Driemonders. Waar we mogen meebepalen zullen we op de bres staan voor een sociaal Stadsgebied waar niemand door het ijs zakt. De coronacrisis heeft de kloof tussen arm en rijk ook in Weesp en Driemond vergroot. Wij strijden tegen deze verschillen onder het motto: ongelijk investeren voor gelijke kansen!

Meer weten over hoe wij ons hiervoor de komende jaren gaan inzetten? Lees het in ons verkiezingsprogramma.